Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 06.12.2025, 14:43

Ольга Николаевна Прайс, учитель географии и биологии

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Лютий » 9 » Опис передового педагогічного досвіду вчителя
19:23
Опис передового педагогічного досвіду вчителя

2.      Опис передового педагогічного досвіду вчителя

 

За роки роботи над проблемою дослідження у вчителя  викристалізовується  власне бачення його структурних елементів, яким необхідно поділитися з колегами. Одним з найцікавіших у цьому плані є досвід роботи вчителя біології, географії, а також стійкого розвитку  Прайс Ольги Миколаївни, вчителя вищої категорії.

Тема досвіду: «Використання інтерактивних технологій на уроках біології, географії, стійкого розвитку як засіб розвитку творчих здібностей учнів».

Об’єкт досвіду -  творчий розвиток учнів як поетапний процес переходу від здатності вирішення навчальних завдань спочатку на нижчих і, поступово, на чимраз вищих планах творчої діяльності.

Предмет досвіду – є система форм, методів, прийомів та засобів розумового розвитку учнів.

Загальна гіпотеза досвіду. . Якщо систематично використовувати на уроках інтерактивні методи навчання, то можна очікувати якісне засвоєння навчального матеріалу,  розвиток навичок його практичного використання, підвищення  пізнавальної активності  та мотивації навчання  в учнів, що призведе до формування творчих здібностей учнів.

Актуальність досвіду.  Бурхливий  науково-технічний розвиток, швидкий ріст  наукових знань та їх широке  застосування у повсякденному житті потребують нових знань. У зв'язку з цим однією з головних задач навчання стає розвиток творчого мислення, пізнавальних здібностей учнів, вміння самостійно поповнювати знання. Це, крім іншого, означає, що в методиці повинен бути здійснений кардинальний перехід від інформаційно-пояснювального підходу, орієнтованого на передачу готових знань, до діяльного підходу, спрямованого не тільки на засвоєння знань, а й на способи цього засвоєння, на зразки та способи мислення і діяльності, на розвиток пізнавальних сил і творчих здібностей учнів, на розвиток і виховання так званого "планетарного мислення". Саме творчі завдання дають змогу саморозкритися юному обдаруванню (проникливе спостереження за явищами, вибіркове запам’ятовування, пильна увага, емоційна наснага (натхнення), гнучкість мислення та уяви в їх складному поєднанні). Ось чому таким  актуальним є питання розвитку особистості учня, його творчого потенціалу,  активності в пізнанні, практичного спрямування теоретичних знань.

Інноваційне значення  - впровадження комп’ютерних технологій в навчально-виховний процес, використання інтерактивних методів та прийомів для досягнення високої результативності в роботі.

Методичною основою досвіду є  педагогічні ідеї та положення щодо трактування феномена творчості, які відображені у багатьох науках – філософії, психології, педагогіці, соціології. В якості основних методологічних вимог і принципів у досвіді закладені загальнонаукові: об’єктивність, достовірність, системність, причинність, розвиток, науковість.

Ідеї, заявлені у досвіді, розроблені у психолого-педагогічних дослідженнях теоретико-методологічного рівня:

·         ігрові технології навчання (Я.А. Коменський, Ж. – Ж. Руссо, Ф. Фрабель, Г. Селевко, В. Коваленко );

·         технологія проблемного навчання (І. Лернер,  Дж. Дьюї, Т.И. Кудрявцева, А.М. Матюшкін, М.І. Махмутов, В. Оконь);

·         загальні закони й категорії гносеології, положення поетапного формування розумових дій (Л.Виготський, Т.Гальперін, В.Давидов);

·         методологія проблемно-орієнтованого навчання (Дж. ДьюЇ, Г. Селевко, І.С. Якиманська);

·         теорія й технологія інтерактивного навчання (В. Шаталов, Є. Ільїн, Ш. Амонашвілі,  О.П. Ометун);

·         положення педагогічної технології «Створення ситуації успіху» (Л. Бєлкин, О. Крупенін).

Сутність досвіду полягає в проектуванні педагогічного процесу, орієнтованого на формування творчої ї особистості.

Головна ідея досвіду створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність , формується як творча особистість.

Авторський характер досвіду – полягає в розробці системи оригінальних сценаріїв уроків для кожного класу із використанням освоєних та адаптованих інноваційних педагогічних технологій та різноманітних засобів навчання.

Технологія досвіду складається з наступних аспектів:

- загальної характеристика творчого підходу в навчанні біології, географії, стійкого розвитку;

- особливості використання інтерактивної технології й методу проектів у викладанні

курсів географії, біології, стійкого розвитку.

     Завдання, яке  ставить  перед  собою О. М. Прайс, вчитель географії Авдіївської ЗОШ № 4 - виховати творчу особистість, гармонійно розвинену, активну, яка буде здатна навчатися протягом життя, вміти застосовувати знання в певних ситуаціях. Викладаючи свій предмет, велику увагу приділяє розвитку творчих здібностей школярів, створюючи для цього на уроках географії атмосферу зацікавленості.

            В своїй роботі Прайс О.М.   використовує як традиційні форми роботи, так і нетрадиційні.            Популярністю серед учнів користуються такі типи уроків як урок-вікторина, урок-подорож, урок-гра («Зберегти природу – зберегти життя», «Земля – наш спільний дім»). З проблеми розвитку творчої особистості  працювала  над апробацією електронного підручника з  географії. Прайс О.М.   проводить   змістовну позакласну роботу: виставки творчих робіт, предметні тижні.   Візитною карткою вчителя стали урок-гра з біології «Щасливий випадок», урок-гра з географії у 7 кл. «За материками та країнами», інтелектуальні ігри «Що? Де? Коли?», конференції. Результативність роботи можна прослідкувати через участь школярів у  конкурсах міського і обласного  рівня.

Учні неодноразово ставали переможцями обласних конкурсів, конференцій  і вікторин, таких як «Ковиловий степ», «Зоологічна галерея», «Садово – городня академія», «Збережемо первоцвіт». Два роки поспіль учні беруть участь у написанні наукових робіт МАН. З 1994 по 2000 р.  вона  відповідала  за туристично-краєзнавчу роботу в школі. Під її  керівництвом  був створений екологічний клуб «Едельвейс» та організовані туристичні поїздки в заповідник «Кам' яні Могили», заповідник «Хомутовський степ», заказник «Великоанадольский ліс».   Учитель   вивчає з учнями рідкісні рослини і тварини, сторінки Червоної Книги, прищеплює любов до рідного краю. Постійно готує  команду клуба «Едельвейс» до участі у міських та обласних  змаганнях «Екологічний брейн -ринг», до конкурсу екологічних   агітбригад. Зараз Прайс О.Н. відповідає  за екологічну роботу в школі.

            Також  розповсюдження її досвіду можна побачити через низку заходів: виступи на шкільних та міських семінарах, створення  проектів, друкування  у фахових журналах, учительських  електронних  журналах, газетах, науково – предметних збірках.

            Організована таким чином робота сприяє підвищенню навчальної активності школярів, усуває їхню природну скутість ( запитати у свого товариша значно простіше, ніж у вчителя), дає змогу кожному учневі засвоювати навчальний матеріал у природному йому темпі, а також є дієвим засобом у посиленні індивідуалізації навчання.

    Даний досвід вивчався Донецьким обласним інститутом післядипломного навчання, був рекомендований до розповсюдження його у школах міста шляхом проведення різноманітної методичної роботи.

 

 

Переглядів: 1927 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар
«  Лютий 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz